Szépség

10 dolog, amire figyelj, ha kontaktlencsét szeretnél

Szemüveges vagy? Szeretnél már megválni tőle? Vagy még csak kacérkodsz a kontaktlencse gondolatával?

 Először egy kis ízelítő azoknak, akik nem szeretik a szemüveget, de irtóznak attól, hogy idegen tárgyat rakjanak a szemükbe.

Gyerekkoromban én is irtóztam attól, hogy valami idegen tárgyat a szemembe rakjak. Aztán valahogy lassan megbarátkoztam a helyzettel, ahogy a legjobb barátnőm kontaktlencsét kezdett hordani. Néhányszor megnéztem, hogyan ügyködik vele, majd elhatároztam, hogy bátor leszek, és kipróbálom. Bementem az optikába, ahol az előző szemüvegemet is készítettük, és közöltem a kívánságomat. Tanácsként azt adta az szemész, hogy próbálkozzak tiszta kézzel finoman megérinteni egy-egy pillanatra a szemgolyómat tükör előtt. És ez működött, bevált, úgyhogy nem sokkal később már a vizsgálatra mentem vissza, és meg is kaptam a próbalencsémet. Szerencsére semmi irritáció nem lépett fel, úgyhogy már három éve hordok kontaktlencsét. Szóval hajrá, ne féljetek kipróbálni!

14923182_1143434045741225_960401707_o_edited

És akkor most következzenek a tanácsok:

  1. Mindig alaposan moss kezet, és csak szárazra törölt kézzel nyúlj a lencséhez! A víz tele van baktériumokkal, ezért kell megtörölni alaposan a kezed, a kézmosás meg szerintem mindenki számára alapművelet.
  2. Ne fürödj, ne ússz vele! Oka az előző pontban olvasható. Bár nekem van olyan ismerősöm, aki fürdik benne, én még soha nem próbáltam, de lehet, hogy lencsefüggő. Az úszást többek között azért nem javasolják, mert a víz sodrása kimoshatja a szemedből (ráadásul szerintem egy medence pláne koszosabb, mint a csapból folyó víz).
  3. A tartót soha ne mosd ki vízzel! Egyrészt a baktériumok miatt, másrészt hatástalanítja a fertőtlenítő folyadékot. Ha koszos lett törölgesd át száraz, tiszta ronggyal, papírral, vagy be is nedvesítheted a fertőtlenítő folyadékkal.
  4. Ha száraznak érzed a szemed, használj műkönnyet! Nekem kezdetben nem volt ilyen problémám, csak nemrégiben kezdett kényelmetlenné válni. A márkás, de drága műkönnyet nem akartam megvenni, ezért a dm-ben vettem egyet nagyjából feleannyiért, olyan alapon, hogyha nem válik be, mégiscsak kevesebb pénzt dobtam ki az ablakon. Azonban egyelőre semmi gond nincs vele.
  5. Ne legyen túl hosszú a körmöd! Könnyen megsértheted vele a lencsét és a szemedet is. Azért itt is egyénfüggő a dolog. Van pár olyan ismerősöm, akik műkörömmel halásszák ki és teszik be a lencséjüket, és egyedi mutatványt dolgoztak ki ennek megvalósítására, nekem azonban nem menne, így én, ha már nagyon kellemetlen így nyúlni a szememhez, elérkezettnek látom az időt a körömvágásra.
  6. Mindig vedd ki éjszakára! Ha benne alszol, kellemetlen, szúró fájdalom fogja kísérni az ébredésedet, hiszen kiszáradt a szemed. Ilyenkor a lencsét kivenni is felér egy hadművelettel, mert szárazsága miatt hihetetlen erősen tapad a szemedhez. Azonban itt is meg kell említenem egy ellenpéldát. Gólyatáborban két fiúval is találkoztam, akik a három nap alatt egyszer sem váltak meg a kontaktlencséjüktől. Azonban nem tudták elárulni, milyen csodalencsét használnak.
  7. Ha letelt az egy hónap, de még nem érzed kényelmetlennek a lencsét, nyugodtan hordd tovább! Ugyanez igaz arra is, ha a napi ajánlott idő lejárt, de te még semmi kellemetlen változást nem érzel.
  8. Minden esetben szemészeten csináltass magadnak lencsét! Ő ért hozzá, te nem tudod eldönteni, pontosan milyen erősségű kell neked, mekkora átmérőjű stb. Azonban ha már egy ideje használsz kontaktlencsét, és gyakorlott vagy már benne, internetről is meg tudod rendelni, ahol harmadannyiba kerül, mint az optikában vásárolt. Ugyanez igaz a folyadékra, tokra, műkönnyre, amiket drogériákban is lehet kapni, szintén a márkás ár töredékéért.
  9. Sminkelés előtt tedd be, és sminklemosás előtt vedd ki! Magyarázni szerintem nem kell, természetesen a kemikáliák szembejutásának elkerülése végett.
  10. Célszerű, ha mindig magadnál tartod a kis tárolót, megtöltve a folyadékkal, és, ha szükséged van rá, a műkönnyet.

A végére pedig: Tartsd be a szemész által előírt utasításokat, de nem kell szentírásnak venni, egyénenként változhatnak a dolgok. Ugyanez vonatkozik erre a listára is. Ha nem értesz egyet vele, mert neked máshogy vált be, akkor kövesd a saját variációdat. Esetleg megírhatod kommentben, hogy mások is okulhassanak belőle.

Szép napot! 🙂

Szívesen olvasnám a véleményed, hozzászólásod. :)

