Kreatív

Hogyan készítsünk ajándékot? (5. rész)

Ezen a hétvégén két hihetetlenül egyedi ajándékötletet osztok meg Veletek. Legjobb tulajdonságuk pedig ötletességükön kívül, hogy semmilyen különös hozzávalót nem igényel az elkészítésük.

Utazó-naptár

Egyik barátnőmet leptem meg ezzel az ajándékkal, amikor egy évre Brazíliába utazott cserediáknak. Az volt a célom vele, hogy vigyen egy kis “itthont” a távoli országba, de titkon persze könnyeket is akartam a szemébe csalni. 🙂 Azonban elcsépeltnek találtam a közös fotóalbum vagy hasonló összeállítását, így egy jövőbe tekintő ajándékkal akartam meglepni.

Én imádok írogatni és alkotni, de ha nem szeretsz írni vagy dekorálni, ehhez hasonló ajándékot videó formájában is megvalósíthatsz.

Az elkészítéshez csupán egy jegyzetfüzetre lesz szükséged, néhány tollra, nyomtatott képekre, fotókra, matricákra stb. Én egy sima felületű, kemény fedeles füzetet választottam, mert azt utána tetszés szerint dekorálhattam.

15052125_698742773608784_1692520890_o
Így utólag mondom, hogy tanácsos átlátszó fóliával beborítani, hogy a sérülésektől megvédjük.

A belsejét hetekre bontottam, méghozzá úgy, hogy két oldalon helyezkedett el egy hét, hogy elejét vegyem a kíváncsiskodásnak, hiszen így nem téved akaratlanul a pillantása a szomszédos oldalra. Óvintézkedés gyanánt még egy könyvjelzőt is ragasztottam bele, hogy mindig az aktuális hétnél nyíljon ki, de tudtommal néha-néha engedett a csábításnak, és előrelapozott. 😀

Az első oldalon leírtam a naptár használati utasítását, mellékeltem egy Brazília és egy Magyarország térképet.

15311477_710901759059552_1859836737_o

A heti oldalakra pedig:

  • inspiráló, vicces vagy épp elgondolkodtató képeket ragasztottam,
  • idézeteket írtam
  • kihívásokat találtam ki
  • érdekes világnapokat keresgéltem
  • közös emlékeket idéztem fel
  • filmeket, zenéket, könyveket ajánlottam
  • stb…

Lapozzátok végig a galériát!

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Remélem elnyerte a tetszéseteket ez az ötlet. Ha esetleg készítetek hasonlót, örömmel veszem, ha megmutatjátok nekem.

Ui.: Egyébként nem csak messzire utazó barátotokat lephetitek meg ilyesmi ajándékkal, hanem a következő évi naptárat is elkészíthetitek és személyessé tehetitek hasonló dolgokkal. Ugyanezt pedig fal- és asztali naptáraknál is megvalósíthatjátok.

Nyisd ki, ha… borítékok

dsc_0941_edited

Szintén közeli barátnak való ajándék, akit jól ismertek. A lényege annyi, hogy fogsz néhány borítékot, mindegyikre ráírod, hogy Nyisd ki, ha…, majd utána valami eseményt. A borítékot ízlés szerint díszíthetitek, a belsejébe pedig ahhoz az alkalomhoz illő dolgokat pakolhattok (akár tárgyakat, amik beleférnek, vagy leveleket a tanácsaitokkal, jókívánságaitokkal…)

Nyisd ki, ha…

  • éhes vagy
  • fáradt vagy
  • ideges vagy
  • szomorú vagy
  • veszekedtünk
  • valami jó dolog történt veled
  • beteg vagy
  • szülinapod van
  • január elseje van
  • átmentél/megbuktál egy vizsgán
  • nyertél a lottón 🙂
  • tanácsra van szükséged
  • hiányzom
  • szomjazod a tudást
  • nincs internet
  • nem tudsz aludni
  • butaságot csináltál
  • versenyed lesz
  • unatkozol

 

Ez csak néhány példa, kiegészíthetitek további személyes eseményekkel.

A borítékba pedig olyan dolgokat tegyetek, aminek tudod, hogy a meglepett abban a helyzetben örülne vagy segítségül szolgálna neki.

Ennyi volt mára az ötletbomba, használjátok bátran, és osszátok meg velem az eredményt.

Jó alkotást, sok sikert! 🙂

Üdv: Panni

Szívesen olvasnám a véleményed, hozzászólásod. :)

