Tervezés

Hatékony időbeosztást segítő naptárak

Sziasztok! 😀 Mint már korábban ígértem, érkezik az első tervezős bejegyzés, melyet majd még több követ. Ebben csak általánosságban írok a nálam bevált módszerekről, a későbbi bejegyzésekben pedig további trükköket osztok majd meg Veletek.

Szerintem szinte mindenki életében az első naptár-szerűséggel való találkozás a jó öreg leckefüzet volt az általános iskolában. Ezt senkinek sem kell bemutatni, mindenki ismeri.

Azonban valamikor eljött az az idő, amikor a leckefüzet már kevésnek bizonyult. (Meg amúgy is, 10-12 éves kor felett már nem mászkálhat az ember lánya leckefüzettel a hóna alatt!)

Ilyenkor mindenki más-más taktikához folyamodik.

  1. Az egyik csoport nem írja fel a házit, mert nincs hova, meg amúgy is minek az, “majd megkérdezem valakitől”.
  2. A diákok másik osztálya az adott tantárgy füzetébe írja fel vagy bekarikázza a könyvben, jobb esetben öntapadós cetlivel is megjelöli melyik oldalon keresse majd a feladatot.
  3. A harmadik rész pedig befog egy jegyzetfüzetet, és ott vezeti napokra lebontva a megoldandó feladatokat.

Én egy darabig a második csoporthoz tartoztam, de úgy elég gyakran kiment valami a fejemből, így nekem legjobban a harmadik technika vált be.

Vettem egy egyszerű csíkos spirálfüzetet A5 méretben, és minden naphoz felírtam a házit és egyéb elintézendő dolgokat, mint az osztálypénz, várható dolgozatok, osztályprogramok stb.

Ez azonban pusztán önmagában még nem lett volna működőképes, hiszen ezt nem lapozgattam minden egyes nap, csak gyorsan megnéztem mit kell tanulni, és el is tettem. Ha pedig csupán erre hagyatkoztam volna, a korábban bejelentett dolgozatokról jó eséllyel megfeledkeztem volna.

Így hát szolgálatomban állt még egy asztali naptár. Ilyesmi, ez pont a tavalyi:

img_20170102_145602_edited
Ez különösen praktikus, mert a jobb oldali jegyzetelhető részen minden fontos dolgot fel tudtam jegyezni, amit el kell intézni, de nem kapcsolható egyik naphoz sem. Így nem kellett külön listákat vezetnem papírfecniken, melyek elkallódnak.

Mint láthatjátok, ide beírtam a várható dolgozatokat, és házi feladatok leadási határidejét. Ezeken kívül pedig a személyes programoknak is jutott bőven hely.

Megjegyzés: Az asztali naptár, amit a nyereményjátékban kisorsolok, ha van iránta érdeklődés, szintén ilyesmi felosztású, a jegyzettömböt leszámítva, viszont gyönyörű sorminták díszítik. És ha a nyertes igényli, motiváló idézetekkel tarkítom.

Szóval, én egy asztali naptárral és egy jegyzetfüzettel csináltam végig a középiskolát.

Mostanra azonban ez az állapot nem volt megfelelő, így alkalmasnak tartottam egy határidőnapló beszerzését. Végül inkább a filofax mellett döntöttem (édesanyám tanácsára), mely sokkal jobb választásnak bizonyult, a következő bejegyzésben meg is tudjátok miért. Addig is itt egy kép a szépségről:

IMG_20170102_145428_edited.jpg

Ennyi lett volna a mai bejegyzésem, egy kis ízelítő, bevezető. A következőben részletesen beszámolok a filofaxról, más néven gyűrűs kalendáriumról, a későbbiekben pedig hasznos trükköket mutatok, melyek segítenek a hatékony tervezésben. És, ha minden jól megy, néhány meglepetéssel is készülök, de az maradjon titok egyelőre. 😉

Ti hova szoktátok felírni a programjaitokat, teendőiteket? Írjátok meg kommentben, képet is csatolhattok róla. Aki pedig meg szeretné nyerni a Facebook oldalon hirdetett asztali naptárat, mindenképp kommenteljen január 15-ig, mert az itt hozzászólók között sorsolom ki. Ha pedig még nem vagy feliratkozva a blogra, azt se felejtsd el, különben nem tud bekerülni a neved a sorsolásba!

Ha valami gondod akad a feliratkozással, kommenteléssel, bátran írj rám! 🙂

Szeretettel, Panni:)

Reklámok

11 című bejegyzés “Hatékony időbeosztást segítő naptárak” gondolatot, hozzászólást tartalmaz

  1. A tőled kapott határidőnaplóba szoktam beírni 🙂
    És szívesen megnyerném az asztali naptárodat természetesen idézetekkel 😀
    Nem kéne postáznod 😀

    Kedvelik 1 személy

  2. Szia Panni!
    Én egy darabig nagyon rendesen vezettem a teendőimet, és így soha nem is feledkeztem meg semmiről, be is vált a módszer. Aztán sajnos kicsit rendetlenebb lettem, mindig azt hiszem, hogy megjegyzem a teendőimet, de végül nem így van. Ha nagyon fontos, és tudom, hogy nem szabad elfelejtenem, leírom magamnak facebook üzenetben…de sajnos ez se mindig válik be. Úgy gondolom, ideje változtatnom, és újra összeszedetten vezetni a teendőimet.
    Nagyon boldog lennék, ha ezt a csodálatos naptárat én nyerhetném meg. Ugyan anyukám épp szeretne egy új asztali naptárt, de most belegondolva nekem is hatalmas szükségem lenne rá, pláne, hogy egy újabb félév előtt állok…beadandók, prezentációk, zh-k sorozata…ezeket tuti nem tudom fejben tartani. 😮 Persze azért néha egy-egy buli is belefér, és hogy ezeket összehangolhassam, jó lenne látni az egészet egyben.
    Az extra motiváló idézetek pedig még csodálatosabbá tennék a naptárat. Remélem én nyerem meg. 😉

    Kedvelik 1 személy

  3. Hai!
    Nemrég bukkantam rá a blogodra, és borzasztóan inspirálónak tartom, nagyon szép munka 🙂
    Én is meg szeretném nyerni a naptárat, és baromi jó ötletnek találom, hogy írj bele motiváló dolgokat 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Köszönöm szépen a pozitív véleményt:) Holnap lesz a sorsolás, addig iratkozz fel követésre is (a jobb oldali sávban rózsaszín négyzetre kattintva tudod megtenni), mert úgy tudsz részt venni a játékban. Sok szerencsét! 😀

      Kedvelés

Szívesen olvasnám a véleményed, hozzászólásod. :)

