Egészség, Sport

Hozd formába magad a nyárra!

Közeledik a tavasz, az internetet elöntik a pillanatok alatt tökéletes alakot ígérő varázsdiéták és csodaszerek, neked pedig lelkiismeret-furdalásod támad, amiért nem edzettél télen. Igaz, már március van, de talán még nem késő.

Annál biztos jobb, mint ha májusban kapsz észbe, hogy le kéne fogynod és a feszesebb has is jó lenne, akkor már csak önutálat lehet belőle. Vázolom is, hogy miért:

200430727-001

  1. Találsz egy hiperszuper diétát.
  2. Nagy elhatározással nekilátsz. Hirtelen csak salátát, gyümölcsöt és csirkét eszel, holott eddig nem vontad meg magadtól a finom falatokat.
  3. A végletes fogyókúra kimeríti az energiaraktáradat, fáradt leszel és rosszkedvű.
  4. Mivel cukorhiányod van, feladod az egészet.
  5. A feladás miatt úgy érzed, megint kudarcot vallottál, és ócsárolod magad.
  6. A végén pedig már nem csak kövérnek, hanem lelkileg is gyengének érzed magad.

Ez mind kiküszöbölhető, ha fokozatosan látsz neki a dolgoknak. Éppen ezért írom meg ezt a bejegyzést most, március közepén. (Bár később akartam, hogy személyes tapasztalatokkal, eredményekkel szolgálhassak, de így csak az eddig szerzettekkel kell beérned.) Természetesen sokan nem tudnak megfizetni egy személyi edzőt, de szerencsénkre ma már rengeted segítséget gyűjthetünk be az interneten keresztül.

Ha te sem engedheted meg az edzésenkénti több ezer forintot, de szeretnél egészségtudatosan élni, ajánlom a figyelmedbe Hámori Blankát.

blanka-3
Kép forrása: holisztikusfitnesz.hu

Ő egy személyi edző, de mellette blogot vezet, ahol a feliratkozókkal rengeteg ingyenes tartalmat és tanácsot oszt meg. Találsz az anyagok között egy állapotfelmérőt, aminek segítségével be tudod határolni, hol tartasz jelenleg, milyen téren van fejlődésre szükséged. Ezenkívül pedig egy háromhetes programot, amivel elindulhatsz a megújulás felé, egy letölthető edzésnaplót, ahol nyomon követheted a változásokat és megtervezheted az edzéseidet, táplálkozásodat és egy ajánlott-nem ajánlott étellistát a nagyon elszántaknak.

Én személy szerint ezekből csak az állapotfelmérést használtam fel, de annak nagyon örültem.

Az én problémám az, hogy nem értek az edzéstervezéshez, nem tudok magamnak összeállítani egy programot, és erre kerestem a megoldást. Ősszel aerobik órákra jártam, amit nagyon szerettem, csak nem illet bele az órarendembe, így az meghiúsult. Ekkor kezdtem el keresgélni az interneten edzéstervek után, de nem igazán találtam semmi jót, csak néhány tanácsot, holott nekem konkrét terv kellett.

Nemrég azonban a barátom ajánlott egy alkalmazást, ami nagyon megtetszett. Igaz, hogy csak hasizmot erősít, de kezdetnek az is jó, hogy belerázódjak a rendszeres edzésbe.

Caynax A6W

image4144
Kép forrása: Google Play

 

Akkor néhány szó a programról:

Előnyei:

  • Ingyenesen letölthető a Play Áruházból.
  • Egy valódi személyi edző állította össze.
  • Kiválaszthatod a neked megfelelő szintet.
  • Figyelmeztetőket állíthatsz be, hogy melyik nap mikor emlékeztessen az edzésre.
  • Hangosan mondja, mit kell csinálnod, veled számol.
  • Mozgó ábra mutatja be a gyakorlatokat, de nem kell folyton figyelned, mintha egy videót néznél.
  • Végigkíséri az edzésed, nem neked kell kitalálni, hogy mit csinálj. (Nekem ez a legszimpatikusabb benne, mert ha csak úgy tornázom, nem szoktam túlsáágosan megerőltetni magam:)
  • Mindig láthatod hány százalékát teljesítetted a teljes edzésfolyamatnak. (Egyébként 42 napból áll a terv, az alkalmazás leírásában pontosan megoszt a letöltőkkel mindent, hogyan lehet a legjobb hatást elérni, érdemes figyelmesen elolvasni.
  • Mutatja az időt, hogy mennyi ideig fog tartani az aznapi edzésed.
  • + Több hasonló alkalmazása is van a Caynax-nek, azokat azonban még nem próbáltam. Ha Ti kipróbáljátok, mindenképpen írjatok véleményt róla! 🙂
image4703
Kép forrása: Google Play

Hátrányai:

  • Egy idő után monotonná válik, mivel ugyanazok a gyakorlatok, csak az ismétlésszám nő. Nekem ez rossz, de valakit egyáltalán nem zavar. (Én már kifejlesztettem, hogy máson gondolkodom közben, így nem is érzem annyira fárasztónak, és az idő is gyorsabban telik.)
  • Talán ez is a monotonitáshoz kapcsolódik, de a folyamat végére már 1 óra hosszáig tart az edzés, ami elég soknak tűnik, de remélem addigra majd belerázódom. (Most a fél óránál tartok, nekem ez a baráti.)
  • Jelentős túlsúly esetén nem ígéri az egyébként garantált kockahasat. Szóval inkább vékonyaknak ajánlja, akik izmosodni szeretnének. (Van egyébként kifejezetten fogyást segítő alkalmazásuk is.) De szerintem bárki végezheti, legfeljebb akin súlytöbblet van, nem kap kockahasat, csak fogy egy kicsit, erősödik. Szóval biztosan megéri, csak nem ugyanazok az eredmények.
  • Önmagában nem elég edzés, de pl. futással kiegészítve jónak tűnik.

Remélem hasznos infókkal szolgáltam. Ha valami nem világos számotokra, nyugodtan kérdezzetek. Ha pedig tetszett a bejegyzés és szeretnétek látni még hasonlókat, akkor jelezzétek egy lájkkal vagy amivel szeretnétek. 😀

Köszönöm, hogy elolvastad.

Üdv, Panni

Reklámok

Szívesen olvasnám a véleményed, hozzászólásod. :)

