Kreatív

Újrahasznosítás felsőfokon

Sziasztok! Rohamosan közeleg a nyár, magával rángatva a kánikulát. Ideje felkészülni a hőségre, és kicsit átalakítani a ruhatárunkat.

Biztosan Nektek is tele van a szekrényetek sosem használt vagy ezer éve megunt ruhákkal. Korábban már olvashattatok itt és itt a blogon egy póló-újrahasznosítási bejegyzést, de most egy újabbal leplek meg Titeket, amihez nem csak textilfilcre, hanem egy ollóra is szükségetek lesz. Szóval nyugodtan előkereshetitek azokat a felsőiteket is, melyeknek a fazonjával sem vagytok megelégedve.

A következőkben három darab nyári top elkészítését mutatom meg Nektek, egyszerű ábrákkal.

Az első ilyen elől…és hátul.

Egyszerű, hipermarketben vásárolt pólóból készült a következő módon:

  1. Válaszd ki a pólót, és tervezd meg a fazonját, mintáját! Ez fontos lépés, mert később nem tudsz rajta javítani.
  2. Vágd le az alját -nagyjából a köldököd vonalában- hullámos szegélyűre! Célszerű előtte ceruzával vagy szabókrétával berajzolni, hogy pontosan követni tudd a vonalat, és nehogy különböző magasságokban érjenek össze.
  3. Utána pedig már jöhet a díszítés, de akár az ujját is levághatod, ha Neked úgy szimpatikusabb.
  4. A minta rajzolása után, ne felejtsd el kivasalni, hogy a mosás után is rajtamaradjon a pólón. Ha bizonytalan a kezed, a filc előtt a díszítést is megrajzolhatod ceruzával. (Ne aggódj, a ceruza az első mosás után eltűnik.

Tipp: Célszerű valahogyan kifeszíteni a pólót, mert a legtöbb rugalmas anyagú, amire nehéz rajzolni. Egyébként ez nem igényel semmilyen speciális eszközt, én a bal kezem két-két ujjával húztam szét az anyagot, ahol épp festettem a jobb kezemmel.

img_20170209_113633
Ez a második 🙂

Ez a top szintén egy szupermarketben vásárolt póló újragondolásából született, meg is mutatom, hogyan.

esmara-piros
Nagyjából ilyesmi fazonú volt a póló, és itt az ábrán láthatjátok, hogyan vágtam le a felesleges részeket.

Én a top pántjának vastagabb anyagot hagytam, de ha Te a vékony pántokat kedveled, bátran vágd közelebb a nyakához, csak arra figyelj, hogy szép íves maradjon.

Ennek a pólónak borzasztóan kényelmetlen volt a nyakánál a beszegés, meg már régi is volt, nem mutatott szépen, így azt is levágtam, közvetlenül a varrás mentén, de úgy, hogy a varrás még megmaradjon.

Amikor az alját vágod, figyelj, hogy csak a póló első részét vágd olyanra, amit a képen látsz, hátul szimplán egyenesre. Olyan magasságban vágd, amiben Te jól érzed magad, csak arra figyelj, hogy a két kis lelógó cucc, amit majd összekötsz, kellően hosszú legyen ahhoz, hogy duplán meg tudd csomózni.

img_20170209_113709
Igazi fesztivál-felső

Ugyanolyan pólóból készült, mint az előző.

Egyébként ezt már korábban felszabdaltam, mert egy indián jelmezhez kellett, de akkor nem csomóztam össze, és az ujját sem vágtam le, hanem azt is bevagdostam. Azonban az elég hirtelenjében készült munka volt, így nem lett túl szép, és mivel nem mértem ki és jelöltem be előre, hogy meddig vágom be, rossz magasságban értek össze a bevágások a találkozásnál.

Ezért most elővettem ezt a felsőt, kimértem pontosan, hogy meddig tartson a bevágás, és az ujjait is levágtam.

esmara-zold
Láthatjátok, hogy itt már vékonyabb pántot készítettem neki, mint az előző topnak.

Azt elfelejtettem bejelölni, de a nyakát szintén úgy vágjátok le, mint a piros felsőnek. (Persze, ha mélyebb kivágású pólótok van, akkor nem érdemes ezzel vacakolni.)

Az alsó piros pöttyök pedig azt jelzik, hogy meddig vágtam fel a csíkokat, nagyjából ködökig, de ez mindenkinek a saját ízlésén múlik.

Amikor mindezzel kész vagy, jöhet a csomózás! Kettesével összefogod a szálakat és dupla csomót kötsz rájuk, de úgy, hogy a bevágás alatt maradjon egy kis hely, viszont a két csomó szorosan tartsa egymást. Ha véletlenül nem párosra jött ki a szálak száma, az esetlegesen vastagabbra sikerülteket vágd ketté.

Remélem sikerült világosan és érthetően leírnom a praktikákat. Ha kérdésed van vagy szeretnéd megosztani velünk a Te DIY ruhádat, írd meg üzenetben. 🙂

További szép napot!

Panni

Reklámok

Szívesen olvasnám a véleményed, hozzászólásod. :)

